V navrženém týdnu 5. až 9. listopadu 2001 se dostavuji na
pobočku ke změně čísel účtů. Je tam dost lidí a noví stále
přicházejí. Zkušená pracovnice odhaduje dobu čekání aspoň na
hodinu a půl. To odmítám a využívám možnosti objednat se
na konkrétní hodinu, 26. listopadu. Zbytečnou návštěvou pobočky
mi tedy čas rozhodně neušetřili (to
snad mohli napsat rovnou, že je možné se objednat).
16. listopadu 2001 chci opět získat nějaké cenné papíry. Asi
jako trest za to, že jsem přinesl peníze, musím na vložení
hotovosti na účet čekat přes 50 minut.
Když chci pak objednat cenné papíry, dozvídám se že platí nové
obchodní podmínky a je prý nutné sepsat novou komisionářskou
smlouvu. Úřadování pak přesahuje půl hodinu (chudák další
klient). Než ještě dále čekat, až mi vytisknou statut podílového
fondu, radši se ho dobrovolně vzdávám (i když je tak tajný, že na
internetu ho nezpřístupňují).
Ptám se ještě, jak to banka myslí s měsíčními výpisy z účtů,
ale dotyčná pracovnice nemá informace (pan Hinze skutečně
přeháněl). Nehodlám už čekat další frontu na někoho, kdo
bude vědět, a nechávám vše na později, kdy se mám (podruhé)
dostavit ke změně čísel účtů. Teď už vím, že účet mohu
případně s klidem zrušit, protože díky nové komisionářské smouvě
již není nutný.
Přestože 26. listopadu přicházím ke změně čísla účtu v předem
domluveném čase, nezbývá než zase čekat, naštěstí
jen 25 minut. Navíc se ukazuje, že obsahem jednání
není ani tak změna čísla, jak neustále zdůrazňovali (v mém
případě navíc zbytečně vzhledem ke shodě starého s novým), ale i
dalších věcí.
Takovu změnu jsem odmítl. Kupodivu, pracovnice banky i tak
požadovala podepsání nové smlouvy, aby bylo možno účet zrušit.
Po mém opětovné odmítnutí a žádosti o vysvětlení situace s
měsíčními výpisy (tvrdila dokonce, že 30 Kč za měsíční výpis,
který mi sice poslali, ale aniž jsem o to žádal a aniž by to byl
ten roční ze smlouvy, už zpátky nedostanu) odešla konzultovat
s kolegyní (ta ale informace také neměla) a
nakonec mě poslala za vedoucí provozu.
Vedoucí provozu momentálně nebyla k dispozici, tak jsem využil
času a zjistil, že banka si za nákup podílových listů, které už
mi byly připsány, ještě nestrhla peníze z mého běžného účtu.
Potěšilo mě sice, že mi tak naskakují úroky, ale znamenalo to
také, že zatím nemohu zrušit účet.
|